sobota, 27 lipca 2013

Pełnoziarniste penne z pesto bazyliowym i łososiem

Dzisiejszy przepis jest wynikiem kupienia zbyt dużej ilości łososia oraz braku pomysłu na pichcenie czegoś wyszukanego. Jest banalnie prosty, szybki i bardzo smaczny.Osobiście polecam pesto robione samodzielnie (mój przepis niedługo się tu pojawi), ale przyznaję się, że ja tym razem korzystałam z gotowego, ponieważ jestem chwilowo w domu mojego chłopakai nie za bardzo orientuję się gdzie można tu znaleźć narzędzia potrzebne do przygotowania pesto.



Składniki na 2-3 porcje:
makaron penne pełnoziarnisty 400 g
pesto bazyliowe (ja użyłam tego) około 3/4 słoika
filet z łososia (nie spojrzałam na wagę, ale  mój był dość marny)
szynka serrano 2 plasterki
oliwa z oliwek lub olej rzepakowy
sok z połowy limonki
sól

Przygotowanie:
Zagotować wodę na makaron, posolić, gotować makaron według przepisu na opakowaniu, tak aby był al dente.
W czasie kiedy makaron będzie się gotował łososia pokroić w kostkę, smażyć na odrobinie oliwy przez około 3-4 minuty, pod koniec smażenia doprawić solą i wcisnąć sok z limonki.






Zdjąć łososia z patelni, pokroić szynkę w paski i smażyć ją na tej samej, nieumytej patelni przez około 2-3 minuty.
Gdy makaron będzie już gotowy odcedzić, wrzucić znów do garnka dodać pesto, wymieszać. Gdy pesto oblepi makaron dodać łososia i ponownie wymieszać, tym razem delikatnie, aby łosoś się nie rozleciał na mniejsze cząstki.


Przełożyć na talerz i posypać usmażoną szynką serrano.

Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz